|
Petak, 05.12.2025. Djela apostolska 17,5-10 Kritična pobuna U našem izrazito tolerantnom svijetu, ljudi su neobično netolerantni prema Isusu. Njegova nakana, da upravlja ljudskim životom ne uklapa se u naše vrijeme. Tako je bilo već u Pavlovo vrijeme. Židovi koji su ga odbili pružili su otvoreni otpor. Ne samo da su bili uvrijeđeni Pavlovim učenjima, već su bili i zavidni na velikom odzivu posjetitelja grčke sinagoge. Sve je to kulminiralo u grdnu pobunu. Angažirani su nasilni muškarci iz nižih slojeva kao pojačanje. Užareno mnoštvo prešlo je u kuću voditelja sinagoge Jasona, koji je ugostio Pavla i Silu. Razočarani njihovom odsutnošću, odmah su odvukli Jasona i druge kršćane pred gradsku upravu. Uslijed toga se ustanak proširio. Optuženi su da šire nemir i kršenje carskih dekreta. Kako bi bili pušteni, uhićenici su morali jamčiti, da više nikada neće pružiti utočište Paulu i njegovim kolegama. Iste noći su zamolili Pavla i Silu, da napuste mjesto. Zanimljivo je primijetiti što su pobunjeni Židovi naveli kao glavni razlog za svoju optužbu: "Svi oni rade protiv carskih odredaba: tvrde da postoji drugi kralj - Isus." (Dj 17,7b; usp. Lk 23,1-3). Premda nesvjesni toga, oni su izražavali božansku istinu, jer Isus je uistinu Kralj nad kraljevima. Među gotovo 2000 spominjanja kraljeva u Bibliji, jedna činjenica uvijek iznova blista: "Gospodin je kralj.? Nadalje, postoje starozavjetna kraljevska obećanja o Kristu. (Usporedite Zahariju 9,9 s Mt 21,5.) Tijekom Pilatovog ispitivanja, Isus i sam potvrđuje pitanje svog kraljevskog identiteta: "Ja sam kralj" (Ivan 18,37). U biblijskim knjigama na kraju Novog zavjeta, njegov sveobuhvatni veličanstveni položaj postaje očit: On je Gospodar gospodara i Kralj kraljeva (1 Tim 6,15; Otkrivenje 17,14; 19,16). Kako utješno: Isus ima žezlo u ruci ? danas, sutra i zauvijek! |